Bumerang

19 Ağustos 2014 Salı

Trileçe


Balkanlardan gelen harika bir tarifi daha paylaşmak istiyorum sizlerle. Bosna Hersek ziyaretimde yediğimden kat kat daha güzel oldu lezzeti. Yarım ölçü yaptığım ve fırın kabım biraz büyük geldiği için kekim biraz ince oldu bu sefer. Ama aşağıda tam ölçü tarifini paylaşıyorum. Üzerine karamelli ve değişik soslarda tercih edebilirsiniz ben meyve soslu tercih ediyorum. :) Tabi ki bu güzel tarifi bizlerle paylaşan CahideJibek'i unutmamak lazım :)

Malzemeler

  • 4 adet yumurta 
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı un
Şerbeti İçin
  • 3 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 kutu (200gr) krema
Üzeri İçin 
Dr. Oetker'in hazır meyve sosunu kullandım.

Hazırlanışı
Yumurta akları bir kaba alınıp çırpılır.
Yavaş yavaş şeker eklenip yumurta akları kar beyaz olana dek çırpmaya devam edilir.
Yumurta sarıları ilave edilir.
Son olarak vanilya, kabartma tozu ve un eklenip spatula yardımı ile karıştırılır.
Fırın kabına dökülüp 180 derecelik fırında pişirilir.
Kekimiz pişerken biz şerbetimizi hazırlayalım.
Serbet için gerekli olan bütün malzemeleri bir kabın içerisine alıp mikserle çırpıyoruz.
Yaklaşık 10 dakika kadar çırpıp köpürtüyoruz.
Bu aşamada topaklanma olmamasına dikkat etmemiz gerekiyor.
Kekiniz pişip ılıdıktan sonra çatalla üzerine olabildiğince delikler açıyoruz. 
Şerbeti üzerine döküp soğumaya bırakıyoruz.
Meyveli sosumuzuda poşetinde yazan tarife göre hazırladıktan sonra soğuk olarak kekimizin üzerine döküyoruz. 

Afiyet olsun.. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...